Bloot vakantie

SIMON'S GETUIGENIS :  BLOOT VAKANTIE IN HET ZUIDEN VAN ITALIË

Elk jaar willen we minstens een week weg naar een plek waar we nog nooit eerder zijn geweest, vorig jaar hebben we besloten om een bestemming in Zuid-Italië te zoeken, omdat we het jaar daarvoor ook al kennis hebben gemaakt met het naturisme, we hebben besloten dat we een plek wilden vinden waar we die twee kunnen combineren.

We ontdekten het naturistenoord Grottamiranda met behulp van een zoekmachine en het verscheen op de website van BN Vakantieplaatsen. We hebben veel onderzoek gedaan naar het resort, de regio en hebben heel wat recensies van andere reizigers gelezen en besloten dat dit perfect voor ons is. We deden een onderzoek en kregen direct een reactie van de eigenaren Pierre en Martine.

Boeking en betaling was gemakkelijk, we hebben vluchten geboekt van London Gatwick naar Brindisi. Pierre vertelde ons dat de beste manier om de regio te zien en om naar het resort te komen was om een auto te huren en hij vertelde ons welke autoverhuurbedrijven we moesten vermijden omdat sommige van de vorige gasten wat problemen hadden met deze bedrijven. Bij aankomst in Brindisi raad ik u aan om, als u met iemand anders reist, direct naar de autoverhuurder te gaan om lange wachtrijen te vermijden, terwijl de ander op de bagage wacht.

We hadden een zeer vroege vlucht, dus ik heb Pierre gemaild om te vragen of het oké was om vroeg aan te komen en ze waren meer dan blij voor ons om dat te doen.  De weg naar Grottamiranda was redelijk gemakkelijk, de gegeven aanwijzingen werden gemakkelijk opgevolgd en ik heb ook gebruik gemaakt van Google maps op mijn iPhone.

De ontvangst

Bij aankomst aan de poort van het resort werden we begroet door Martine, die ons liet zien waar we moesten parkeren en waar ons appartement was.  Ons appartement was bijna klaar, en we waren binnen zodra de vloer was opgedroogd! We lieten onze tassen binnen en voordat we zelfs maar onze kit van Martine kregen, namen we ons mee door het resort en stelden ons persoonlijk voor aan alle andere gasten.

Op deze dag waren er Franse, Italiaanse en Britse gasten, later in de week kwamen enkele andere BN-leden aan waarvan een paar op huwelijksreis waren, Janet en Chris. Nadat alle introducties waren gedaan, ging ze verder met het uitleggen van het resort, de omgeving, de supermarkt en de bezienswaardigheden die we konden bezoeken.

Zelfcatering

Het duurde niet lang voordat we ons ontspannen voelden in het resort, er is een gevoel van rust en kalmte tussen de olijf-, vijgen- en amandelbomen, de appartementen zijn comfortabel en ze hebben alles wat je nodig zou hebben voor self-catering,

Ik zal hier zeggen dat Martine een regeling heeft met een lokale chef-kok om verschillende lokale gerechten te maken die ze in een grote vriezer in de gemeenschappelijke keuken bewaart, en die beschikbaar zijn als je geen zin hebt om uit te gaan of iets te bereiden, ze waren verrukkelijk uitstekend en we hadden deze op ten minste drie avonden en een paar lunchtijden ook! Het is ook de moeite waard om je verse brood of croissants voor de ochtend te bestellen, want Martine gaat de meeste dagen heel vroeg naar de lokale bakkers en brengt ze vers terug, het is normaal gesproken op je tafel buiten je appartement klaar voor je als je opstaat! Er zijn verschillende supermarkten op ongeveer 15 minuten rijden, maar neem je eigen PG mee!

Het resort zelf ligt tussen de olijfbomenplantages, het was oorspronkelijk een boerderij en heeft veel ruimte om rond te dwalen.

Het zwembad is een behoorlijke grootte om in te zwemmen of om deel te nemen aan de zwembadoefening en er zijn voldoende ligbedden verspreid over ofwel het zwembad ofwel onder een schaduwrijke boom. Jackie heeft de zwembadmassage meegemaakt en kan het zeer aanraden.

Bloot vakantie : Diners en vriendschap

Afhankelijk van of u zich graag voor uzelf houdt of dat u graag met andere mensen omgaat, de indeling van het resort laat dit toe, elk appartement heeft zijn eigen buitentafel en stoelen, maar het heeft ook een gemeenschappelijke eethoek bij het zwembad, het is hier dat we een aantal levenslange vrienden hebben gemaakt. Martine zou een soort van activiteit regelen de meeste avonden, of het nu gaat om een maaltijd op de lokale boerderij, het binnenhalen van lokale zangers, of gewoon een spelletje tussen de gasten, de meeste avonden hebben we ons aangesloten bij andere gelijkgestemde gasten aan het zwembad gemeenschappelijke ruimte voor eten of gewoon een drankje uit de bar aan het zwembad.

Martine en Pierre waren in staat om gesprekken te vertalen voor degenen onder ons die elkaar niet direct konden spreken of begrijpen, tussen hen door spreken ze, Frans, Engels, Italiaans, Nederlands en Pierre doet zijn best met het Duits, mogelijk ook Japans!

Bloot vakantie in Zuid-Italië : Mooie plaatsen om te bezoeken

Tijdens onze week proberen we wat cultuur op te snuiven en maken we er een punt van om een paar dagen de regio te verkennen, op een dag hebben we een ritje naar Leece gemaakt, het kostte ons ongeveer een uur, maar zeker de moeite waard als je van mooie steden, kerken en oude gebouwen houdt, daar ervaren we wat lekkers en lopen we gewoon de hele dag rond, neem de MINI-trein voor een tochtje door de stad als je niet wilt wandelen! Op een andere dag besloten we naar Alberobello te gaan, een dorp vol met witte stenen hutten met kegelvormige daken, maar erg toeristisch en erg druk, en had nogal wat heuvels om op en neer te gaan.

Alle andere dagen waren we blij om te relaxen op het strand of in het resort, of het nu bij het zwembad was of om een nieuw spel te leren spelen, we hebben nog nooit Petanque gespeeld en het spel met de Franse gasten geleerd, maar tegen het einde van de week speelden we heel goed en konden we heel wat wedstrijden winnen, ze waren waarschijnlijk blij dat we naar huis gingen!

NATURISME : Respect en vriendschap voor een mooie bloot vakantie

Tot slot wil ik nog zeggen dat het mooiste wat ons sinds ons naturisme is opgevallen, de houding en het respect tussen de naturisten is waar je ook heen gaat en hier in Grottamiranda kan ik zeggen dat je dit alles zult ervaren in een vriendelijke, ontspannen en gelukkige omgeving. Pierre en Martine zetten zich volledig in om uw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken en doen er alles aan om dit mogelijk te maken.

Zullen we teruggaan? We hebben al geboekt voor eind juni.

Simon en Jackie Merchant-BN leden.